ابزار مدیریت خدمات منابع انسانی

ابزار مدیریت خدمات منابع انسانی

مدانت

راهکارهایی که ServiceDesk Plus ارائه می‌دهد:

پورتال متمرکز کارکنان

یک نمای کلی و در زمان واقعی از تمام خدمات، دارایی‌ها و راه‌حل‌ها، همه تحت یک سقف واحد. این پورتال به عنوان یک مرکز جامع برای نیازهای کارکنان عمل می‌کند.

پشتیبانی از نیروی کار ترکیبی

ارتباطات هدفمند و اطلاعیه‌های ضروری را برای کارکنان فراهم کنید و تجربه کاری انعطاف‌پذیری را به آن‌ها ارائه دهید.

مدیریت هوشمندانه و مقیاس‌پذیر کارکنان

قابلیت اضافه کردن کارکنان و سایت‌های متعدد به سازمان به‌راحتی با گردش‌کار هوشمند و اتوماسیون بدون کد.

سهولت در استقرار

راه‌اندازی میز کمک منابع انسانی با حداقل تلاش برنامه‌نویسی. ساخت گردش‌کارهای سفارشی برای بهبود فرآیندها به‌سادگی انجام می‌شود.

پورتال سلف سرویس کارکنان

فرآیند مدیریت خدمات منابع انسانی را ساده‌سازی کنید و به کارکنان اجازه دهید به صورت خودکار به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

ویژگی‌های کلیدی ServiceDesk Plus در مدیریت خدمات منابع انسانی

  • کاتالوگ خدمات: نمایش تمامی خدمات در پورتال سلف سرویس به منظور تسهیل دسترسی کارکنان.
  • اتوماسیون: افزایش سرعت تخصیص بلیط‌ها و حل مسائل با اتوماسیون بدون کد.
  • گزارشات و داشبورد: تجزیه و تحلیل عملکرد میز خدمات با دسترسی به گزارشات دقیق و قابل سفارشی‌سازی.
  • یکپارچه‌سازی: ارتباط و مدیریت خدمات در بسترهای مشترک مانند Microsoft Teams.

با اجرای این استراتژی و استفاده از ابزارهای مناسب، سازمان شما می‌تواند فرآیندهای منابع انسانی را بهینه‌سازی کرده و به کارکنان خود خدمات بهتری ارائه دهد.

رویکرد سرویس دسک پلاس برای مدیریت و تحویل خدمات HR (HRSM)

در دنیای امروز، کارکنان انتظار دارند خدمات فوری و دسترسی آسان به سیستم‌های داخلی داشته باشند. راه‌حل HRSM (مدیریت خدمات منابع انسانی) سرویس دسک پلاس، یک پورتال سلف‌سرویس با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد که به خودکارسازی فرآیندهای منابع انسانی کمک کرده و دسترسی به ابزارهای داخلی را ساده می‌کند. این اقدامات باعث افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود.

امروزه تیم‌های منابع انسانی گاهی به فرآیندهای دستی مانند پیگیری امضا از امور مالی یا هماهنگی با بخش فناوری اطلاعات برای اعلام استخدام یک کارمند جدید تکیه می‌کنند. این روش‌ها مستعد خطا و عدم ثبات هستند. یک راه‌حل HRSM می‌تواند به تیم‌های منابع انسانی کمک کند تا تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای کارکنان ایجاد کرده و از وقوع مشکلات جلوگیری کند.

یکپارچگی با بخش‌های مختلف

مدیریت خدمات سرویس دسک پلاس منابع انسانی را با بخش‌های مختلفی مانند فناوری اطلاعات، امور مالی، حقوق و دستمزد و امکانات یکپارچه می‌کند و فرآیندهایی مانند جذب کارکنان جدید را تسهیل می‌کند. با استفاده از یک ابزار مشترک، کارکنان می‌توانند به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

قابلیت‌های کلیدی سرویس دسک پلاس

۱. ساده‌سازی دسترسی به خدمات

تیم‌های منابع انسانی معمولاً اولین نقطه تماس برای کارمندان جدید هستند. زمانی که یک کارمند جدید سوالی دارد، به احتمال زیاد با تیم منابع انسانی تماس می‌گیرد. سرویس دسک پلاس این امکان را فراهم می‌کند که تیم‌ها یک پورتال با انواع خدمات برای تیم‌های مختلف ایجاد کنند، که این امر موجب تسهیل دسترسی و افزایش سرعت خدمات می‌شود.

۲. میز خدمات منابع انسانی

کارکنان دیگر نیازی به جستجوی بخش یا نقطه تماس مناسب ندارند. آن‌ها می‌توانند از یک مکان مرکزی برای درخواست خدمات از تمامی تیم‌های داخلی استفاده کنند.

۳. قوام در فرآیندهای Onboarding و Offboarding

درخواست‌های مربوط به جذب و خروج کارکنان با استفاده از سرویس دسک پلاس به‌طور کارآمد و مقیاس‌پذیر مدیریت می‌شوند. با اتوماسیون گردش‌کار برای این فرآیندها، منابع کمتری برای خدمت به کارکنان بیشتری نیاز است و ثبات در ارائه خدمات حفظ می‌شود.

۴. مدیریت موارد حساس

سرویس دسک پلاس به تیم‌های منابع انسانی این امکان را می‌دهد که پرونده‌های حساس روابط کارکنان را به‌صورت محرمانه مدیریت کنند. با ایجاد یک فضای امن برای مستندسازی و پیگیری وقایع، این تیم‌ها می‌توانند از مجوزهای خاص برای کنترل دسترسی به اطلاعات حساس استفاده کنند.

۵. کاهش وظایف تکراری

مدیریت خدمات سرویس دسک پلاس به تیم‌ها کمک می‌کند تا پیچیدگی‌های پشت صحنه را پنهان کنند. از طریق فرم‌های ورودی بهینه، حجم درخواست‌ها تا ۷۰٪ کاهش می‌یابد و این امر به تیم‌های منابع انسانی اجازه می‌دهد تا بر روی وظایف با ارزش بالاتر تمرکز کنند.

۶. پیگیری درخواست‌های خدمات

تیم‌های IT می‌توانند داشبوردهای گزارش‌دهی ساده‌ای تنظیم کنند که به منابع انسانی در ردیابی و گزارش‌دهی خدمات کمک کند. با این داشبوردها، مدیران منابع انسانی می‌توانند حجم درخواست‌ها، تعداد کارکنان جدید و کارایی هر تیم را به‌راحتی مشاهده کنند و از داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه استفاده کنند.

با این رویکرد جامع و ابزارهای مناسب، سازمان شما می‌تواند فرآیندهای منابع انسانی را به‌طور مؤثری بهینه‌سازی کرده و تجربه بهتری برای کارکنان خود فراهم کند.

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x