تمرینات مدیریت عمومی/ مدیریت پورتفولیو

تمرینات مدیریت عمومی/ مدیریت پورتفولیو

مدانت

تمرینات مدیریت عمومی/ مدیریت پورتفولیو

تمرینات مدیریت در ITIL4

تمرینات مدیریت عمومی/ مدیریت پورتفولیو

تمرینات مدیریت عمومی شامل ۱۴ فرایند است که معمولاً در تمام خدمات در نظر گرفته می‌شوند و برای کل سازمان قابل اجرا هستند. این‌ها دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهند که صرف نظر از نوع خدمات یا محصولاتی که سازمان ارائه می‌دهد باید در سرتاسر سیستم اجرا شوند. به عنوان مثال مدیریت امنیت اطلاعات - هر سازمانی که از فناوری مدرن استقبال می‌کند باید این کار را انجام دهد و از اطلاعات سازمان در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کند و این فقط برای خدمات قابل اجرا نیست بلکه باید در کل سازمان تمرین شود!

General management practices (7-14) تمرینات مدیریتی عمومی
مدیریت پورتفولیو یا سبد خدمات
هدفاطمینان از اینکه سازمان دارای ترکیب مناسبی از برنامه‌ها، پروژه‌ها، محصولات و خدمات برای اجرای استراتژی سازمان در چارچوب محدودیت‌های منابع مالی و منابع است.
شرحمدیریت پورتفولیو بر تعریف، تجزیه و تحلیل، تایید و خدمات معرفی شده، نظارت، مدیریت و بازنشستگی خدمات در یک سازمان تمرکز دارد. این تصمیمات پس از تجزیه و تحلیل کامل خدمات یا محصولاتی که برای معرفی، اصلاح، بهبود و غیره در نظر گرفته می‌شوند، تصمیماتی که در صورتی که از نظر استراتژیک، از منظر سرمایه گذاری و ارزش برای سازمان معنا داشته باشند، اتخاذ می شوند. در غیر این صورت، خدمات یا محصولات بازنشسته خواهند شد. با اجزای سبد خدمات در اینجا آشنا شوید.
مدیریت پورتفولیو را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای هماهنگ از تصمیمات استراتژیک تعریف کرد که در کنار هم موثرترین تعادل را بین تغییرات سازمانی و کسب و کار به طور معمول امکان پذیر می‌کند. مدیریت پورتفولیو از طریق:
۱-توسعه و بکارگیری یک چارچوب سیستماتیک
۲-تعریف واضح محصولات و خدمات و پیوند آنها با دستیابی به نتایج مورد توافق.
۳-ارزیابی و اولویت‌بندی محصولات، خدمات یا پروژه‌های پیشنهادی و سایر ابتکارات تغییر.
۴-اجرای فرآیند ارزیابی سرمایه‌گذاری استراتژیک و تصمیم‌گیری.
۵-تجزیه و تحلیل و ردیابی سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس ارزش محصولات، خدمات، برنامه ها و پروژه‌ها برای سازمان و مشتریان آن.
۶-نظارت بر عملکرد کل پورتفولیو و پیشنهاد تعدیل در پاسخ به هرگونه تغییر در اولویت‌های سازمانی.
۷-بررسی پرتفویلوها از نظر پیشرفت، نتایج، هزینه، ریسک، مزایا و سهم استراتژیک.
پورتفولیوهای مختلف درگیر عبارتند از: نمونه کار تولید/خدمات، نمونه کار پروژه و نمونه کار مشتری
فعالیت در سیستم زنجیره ارزش خدماتسهم فعالیت های زنجیره ارزش خدمات در مدیریت پورتفولیو عمدتاً برنامه‌ریزی، سپس بهبود، مشارکت، طراحی و انتقال و دریافت و ساخت است. همچنین این تمرین بر فعالیت‌های تحویل و پشتیبانی متمرکز است و سبد محصولات، یعنی خدمات در خط لوله، خدمات در عملیات و خدمات بازنشسته.
بهبود: بر شناسایی فرصت های بهبود خدمات تمرکز دارد.
مشارکت: بر تعامل با همه ذینفعان در تمام سطوح برای تصمیم گیری در مورد تصمیمات پورتفولیو تمرکز دارد.
طراحی و انتقال، دریافت و ساخت و در نهایت تحویل و پشتیبانی نیز بر حصول اطمینان از اینکه محصولات و خدمات به وضوح تعریف شده و با دستیابی به نتایج کسب و کار مرتبط هستند، تمرکز دارد، به طوریکه این فعالیت‌های زنجیره ارزش با ارزش همسو شوند.
سهم این تمرین در فعالیت‌های سیستم زنجیره ارزش خدمات یا SVC جایی که "۰" کمترین سهم و جایی که "۳" بالاترین سهم را داراست.
برنامه‌ریزی
۳
بهبود
۳
مشارکت
۲
طراحی و انتقال
۳
دریافت و ساخت
۲
تحویل و پشتیبانی
۲


مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] قسمت قبلی: مدیریت پورتفولیو […]

trackback

[…] قسمت قبلی: مدیریت پروژه […]

trackback

[…] مصرف‌کنندگان خود را درک کنند تا محدوده جذاب (یا “نمونه کارها“) خدمات را توسعه […]

trackback

[…] تمرین مدیریتی مدیریت پورتفلیو […]

trackback

[…] سبد خدمات یک رکورد از چرخه عمر کامل تمام خدمات و محصولات IT است که توسط یک سازمان مدیریت می‌شود. این شامل اطلاعات در مورد خدمات و محصولات بازنشسته، آن‌هایی که در حال حاضر ارائه می‌شود و آن‌هایی که در خط لوله هستند. سبد خدمات یک سند داخلی است که در بخش فناوری اطلاعات حاوی مرور کلی ازآنچه برای شرکت کارکرده است و آنچه نیست، هست. […]

trackback

[…] کسب‌وکارها بسیار مهم است. با ادغام مدیریت مشکل با مدیریت پورتفولیو یا سبد خدمات ITIL، سازمان‌ها می‌توانند ارزشی را که از سبد خدمات خود […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x