۷. خدمات بهتر و تجربه مشتری
مدیریت خدمات سازمانی بازی ارائه دهنده خدمات را در سازمان ارتقا می بخشد تا در مقابل انتظارات مشتریان و مصرف کنندگان با ساده سازی نحوه ارایه خدمات، خدمات سلف سرویس، فروشگاه خدمات درخواست، در دسترس بودن پایگاه دانش و کمکهای شخصی، اجتماعی یا مشارکتی ، دسترسی در هر زمان و هر مکان (به هر سرویس) و اطلاعات) و پشتیبانی مشتری محور بهتر و بیشتر می تواند تجربه مشتری را به سوی آنچه مطلوب اوست هدایت کند.
۸. فرصت پیشرفت
در مرحله اول، افزایش دید به عملکرد عملیاتی از طریق مدیریت خدمات سازمانی باعث می شود فرصتهای بهبودی شناسایی شوند. ثانیا ، قابلیت ارتقاء خدمات مداوم ITIL مکانیسمی را برای مدیریت و تحویل پیشرفت فراهم می کند.
۹. بهبود کانالهای دسترسی و ارتباطات، به انضمام ارتباطات مؤثرتر
مدیریت خدمات سازمانی و یک راه حل مناسب ITSM گزینه ای از کانال های دسترسی و ارتباط از جمله تلفن Voip ، ایمیل، چت، و یک کانال مختلف را در یک پورتال سلف سرویس به ارمغان می آورد. این یعنی مخاطبین شما از هر طریقی که درخواستی را ثبت کرده اند قادرند تا در بهترین و تنهاترین نقطه اتصال و متمرکز سازمان یعنی همان پورتال سلف سرویس ، خدمت مورد نظر را دریافت کنند.
۱۰. بهبود پاسخگویی
نه تنها فناوری بکار رفته در سیستم مدیریت خدمات سازمانی، تخصیص و مشاهده مسئولیت و مسئولیت پذیری در توابع تجاری را آسان تر می کند بلکه در عملکردهای تجاری نیز همین کار را انجام می دهد. به عنوان مثال، برخی از خدمات تجاری، مانند تسویه حساب یک کارمند و یا استخدام یک فرد که به چندین کارکرد تجاری (واحد سازمانی) نیاز دارند از طریق تفکر ITSM بسادگی میسر خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به موقع تحویل داده می شود.
۱۱. درک بهتر از ارایه خدمات مورد نیاز
مدیریت خدمات سازمانی صرفا محدود به پشتیبانی و مدیریت تغییر نیست. با استفاده از زنجیره ارزش خدمات و چرخه حیات سرویس ITIL می توان از استراتژی خدمات گرفته تا بهره برداری از خدمات، برای مدیریت بهتر و هوشمندتر خدمات استفاده کرد که این خود به بینش بیشتر در مورد خدمات ارائه شده کمک بسزایی میکند.
۱۲. استانداردسازی
نه تنها فرآیندهای بهینه شده، بلکه داشتن یک روش معمول کار، یک نگاه و احساس مشترک و یک الگوی خدمات مشترک یعنی استانداردسازی. استانداردسازی این امکان را فراهم می کند که بدون توجه به ارائه دهنده خدمات، در سراسر جهان، سازمان مورد نظر، یک نقطه متمرکز و واحد ارایه خدمات داشته باشد.
۱۳. بهبود همکاری در داخل و در سراسر توابع تجاری
مدیریت خدمات سازمانی باعث می شود که کار بین افراد یا گروه ها و توابع کاری مختلف در سازمان تسهیل شود، یا به صورت جمعی نیز کار بخوبی هدایت شود، همچنین مهاجرت و گذر از کار بین توابع مختلف تجاری را نیز آسان می شود این یک مزیت خاص برای واحد انفورماتیک نیز ایجاد می شود به اینصورت که نه تنها مدیریت خدمات سازمانی فرصتی برای سایر کارکردهای تجاری است که از اصول و قابلیتهای ITSM بهره مند می شوند، بلکه فرصتی برای واحد فناوری اطلاعات است که از طریق مهارت های مدیریت خدمات، دانش و تجربه و ارائه فناوری، ارزش تجاری خود را بیشتر از پیش نشان دهد. زیرا کل خدمات سازمان را در سطحی گسترده، پشتیبانی می کند.
نتیجه گیری:
مدیریت خدمات:"استفاده از اصول و قابلیت های ITSM در کلیه توابع کاری سازمان، برای بهبود عملکرد و خدمات."
و تنها درگاه واحد ارتباط Single of Contact Point با مدیریت خدمات سازمانی محقق خواهد شد.
[…] راهکار مزایای مدیریت خدمات سازمانی را بخوانید. […]