مراحل فرایند offboarding
یک فرایند offboarding سازگار و جامع برای به حداکثر رساندن مزایای کسب و کار شما ضروری است. در اینجا مراحل کلیدی برای ایجاد بهترین فرایند offboarding برای شرکت شما وجود دارد.
اطلاع رسانی به تیمهای مربوطه
به محض اینکه یک کارمند را خاتمه دادید، به تیمهای مربوطه اطلاع دهید، یا انها با شروع از امور مالی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات و امنیت شروع میکنند. اطلاعیههای اضافی ممکن است لازم باشد، بسته به مسئولیتهای خاص کارمند ترک.
ابزارهای نرم افزاری
Offboarding میتوانند به شما در اجرای فرایندهای اطلاع رسانی به طور مداوم کمک کنند. ویژگیهای مدیریت خدمات سرویس دسک پلاس میتواند اطلاعیههای لازم را خودکار و ردیابی کند، تأییدیهها را درخواست و ضبط کند و پاسخهای آهسته یا از دست رفته را پیگیری و تشدید کند.
مصاحبه خروج را انجام دهید
یک مصاحبه خروج با هر کارمند در حال خروج، به صورت شخصی یا مجازی برنامه ریزی کنید. تمرکز بر جمع اوری بازخورد و اطمینان از انتقال ارام برای انها، تیم سابق و کسب و کار شما.
مدیریت خدمات
سرویس دسک پلاس میتواند به ضبط و پیگیری بازخورد کارکنان ترک کمک کند. این میتواند به کسب و کار شما کمک کند تا تجربه خدمات منابع انسانی بهتری را با فعال کردن offboarding یکپارچه و غیر مخرب ارائه دهد.
بازیابی اموال شرکت
فرایند offboarding باید جمع اوری تمام اموال متعلق به شرکت را از کارمند در حال خروج تضمین کند. به عنوان مثال شامل نشانهای دسترسی، لپ تاپهای صادر شده توسط شرکت، تلفنهای همراه، تبلت ها و سایر تجهیزات است.
فرایندها و ابزارهای مدیریت دارایی میتوانند به شناسایی اموال جمع اوری شده کمک کنند. مدیریت خدمات سرویس دسک پلاس شامل ویژگیهای مدیریت دارایی، از جمله ادغام با پایگاه داده مدیریت دارایی شما است.
خاتمه دادن به دسترسی و مجوزها
بلافاصله دسترسی کارمند خروجی به سیستمهای شرکت، پایگاه دادهها و محلهای فیزیکی را لغو کنید. اطلاع بخش و تمام تیمهای مربوطه در مورد لغو در طول مصاحبه خروج، و تأیید امن از همه طرف. مدیریت خدمات سرویس دسک پلاس میتواند به خودکار سازی این وظایف برای سازگاری بیشتر و اجتناب از ریسک موثرتر کمک کند.
انتقال دانش
هر کارمند خروجی را تشویق کنید تا گردش کار و فرایندهای خود را مستند کند. این سرعت انتقال دانش به جانشین یا اعضای تیم را افزایش میدهد. ضبط و ذخیره این اطلاعات در یک اسان در دسترس مدیریت دانش سیستم، مانند یک پایگاه دانش ایجاد شده با مدیریت خدمات سرویس دسک پلاس.
ارائه پشتیبانی و کمک
ارائه یک تجربه مثبت و کارامد برای هر کارمند در حال خروج، از جمله پشتیبانی در طول کل فرایند offboarding. این میتواند از راهنمایی در مورد دریافت چک نهایی و ادامه مزایا برای کمک به پیدا کردن اشتغال یا ارائه دهندگان حمایت روانی و عاطفی باشد.
مدیریت خدمات
سرویس دسک پلاس میتواند منابع پشتیبانی و کمک را برای پیدا کردن، مدیریت و به اشتراک گذاری اسان کند. این منابع را در تلاشهای مدیریت دانش شرکت خود قرار دهید.
بهترین تمرینات در offboarding کارمندان
پیاده سازی بهترین شیوهها برای offboarding مؤثر، حداکثر مزایا را برای کارکنان و کسب و کار شما ارائه میدهد. تمرکز بر حفظ فرهنگ مثبت شرکت و ارتباط با کارکنان در حال ترک در طول و پس از خروج انها.
موفقیت با بهترین تمرینات ITIL کارکنان بستگی به ارتباطات سازگار و مؤثر دارد. مصاحبه خروج یک عنصر حیاتی از فرایند offboarding شما است. این جایی است که مهمترین ارتباط با هر کارمند در حال خروج رخ میدهد و جایی است که انها برداشتهای ماندگار از شرکت شما را تشکیل میدهند.
مدیریت خدمات سرویس دسک پلاس میتواند offboarding کارکنان را سادهتر کند، و ان را یک تجربه مثبتتر برای گروهها و کارامدتر برای کسب و کار شما میکند.
تأثیر offboarding بر فرهنگ شرکت
- offboarding مؤثر میتواند اثرات مثبت متعددی بر فرهنگ شرکت داشته باشد. کارکنان باقی مانده احساس اطمینان میکنند که شرکت شما به رفاه و بهره وری انها اهمیت میدهد. کارکنانی که در حال ترک شرکت هستند، به طور مثبت درگیر و وفادار به شرکت شما باقی میمانند.
- برخی حتی ممکن است کارمندان "بومرنگ" شوند، افرادی که کار با شما را بسیار مثبت میدانند و میخواهند بازگردند. offboarding مؤثر میتواند نور مثبتی بر شرکت شما به عنوان یک نام تجاری و یک کارفرما ایجاد کند و به جلب توجه مطلوب مشتریان و کارکنان فعلی و بالقوه کمک کند.
- فرایند offboarding را با مدیریت خدمات سرویس دسک پلاس به طور خودکار انجام میدهد.
- offboarding مؤثر میتواند مزایای متعددی را برای شرکت شما و هر کارمند ترک کند. توسعه، اجرای و اجرای مداوم فرایندهای offboarding بر اساس بهترین شیوهها برای تلاشهای استخدام، استخدام و حفظ حیاتی است. همچنین نام تجاری و شهرت شرکت شما را حفظ و تقویت میکند.
- اتوماسیون میتواند به شما کمک کند تا بهترین فرایندها و سیاستهای offboarding ممکن را برای شرکت خود بسازید. ویژگیهای اتوماسیون و مدیریت دانش مدیریت خدمات سرویس دسک پلاس میتواند به ساده سازی عملیات کسب و کار شما، کاهش خطاهای دستی و اطمینان از روشهای سازگار کمک کند.
سرویس دسک پلاس همچنین میتواند به سایر گردشهای پیچیده منابع انسانی کمک کند و پاسخهای سریعتر به درخواستهای کارکنان را با پشتیبانی AI فراهم کند.
سؤالات متداول
تفاوت بین onboarding و offboarding چیست؟
Onboarding به ادغام یک کارمند جدید در شرکت اشاره دارد. Offboarding بر مدیریت فرایند جدایی برای کارکنانی که شرکت را ترک میکنند تمرکز دارد. هر دو مشارکت کننده مهمی در روحیه و حفظ کارکنان، نظر کسب و کار شما و درک کلی شرکت و نام تجاری شما هستند.
چگونه یک شرکت میتواند با موفقیت یک کارمند را از بین ببرد؟
افبوردینگ موفق نیاز به ارتباط روشن و سازگار با همه ذینفعان دارد. شرکت باید مستندات به روز تمام فرایندها و وظایف مرتبط را ایجاد و نگهداری کند.
در طول فرایند offboarding، ضروری است که پشتیبانی و ترویج تعاملات مثبت مداوم با کارکنان ترک شود. تمرکز بر به حداقل رساندن اختلالات عملیاتی و به حداکثر رساندن حفاظت از منابع شرکت و مالکیت معنوی.
چه کسی در افبوردینگ کارکنان دخیل است؟
چندین تیم را درگیر کنید تا اطمینان حاصل شود که هر انتقال offboarding جامع، صاف و مفید برای شرکت شما است. با تیمهای مالی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات و امنیت شروع کنید و هر تیم خاص دیگری را که مربوط به کارمند در حال خروج است، اضافه کنید.