مولفه‌های حفظ کارکنان و محاسبه آن برای جلوگیری از ریزش با استراتژی ITIL

مولفه‌های حفظ کارکنان و محاسبه آن برای جلوگیری از ریزش با استراتژی ITIL

مدانت

محاسبه حفظ کارکنان: معیارها و روش‌ها

محاسبه ماندگاری کارکنان گام مهمی در به حداکثر رساندن حفظ کارکنان فناوری اطلاعات است. معیارها و روش‌های مختلفی برای محاسبه ماندگاری کارکنان وجود دارد. رایج‌ترین روش محاسبه نرخ ابقای کارکنان است. نرخ حفظ کارکنان از تقسیم تعداد کارکنانی که در سازمان مانده‌اند بر تعداد کل کارکنان محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک سازمان ۱۰۰ کارمند داشته باشد و ۹۰ نفر از آنها یک سال بمانند، نرخ ماندگاری کارکنان ۹۰٪ است.

معیارهای دیگر برای محاسبه ابقای کارکنان شامل نرخ گردش مالی، مدت تصدی و تعهد است. نرخ گردش مالی محاسبه می‌شود.

با تقسیم تعداد کارکنانی که سازمان را ترک کردند بر تعداد کل کارکنان. دوره تصدی مدت زمانی است که یک کارمند در سازمان بوده است. مشارکت معیاری است که نشان می‌دهد کارکنان چقدر متعهد و راضی از کار خود و سازمان هستند.

استفاده از استراتژی‌های ITIL برای حفظ کارکنان

استفاده از استراتژی‌های ITIL برای حفظ کارکنان شامل اجرای اجزای کلیدی استراتژی‌های موثر ITIL برای حفظ کارکنان است. این شامل ارتباطات موثر، SLA ها و مدیریت حوادث می‌شود. علاوه بر این، سازمان‌ها می‌توانند از استراتژی‌های ITIL برای حفظ کارکنان با سرمایه گذاری در توسعه و آموزش کارکنان استفاده کنند. با فراهم کردن فرصت‌های رشد و توسعه برای کارکنان، سازمان‌ها می‌توانند فرهنگ بهبود مستمر و یادگیری را ایجاد کنند که کارکنان برای آن ارزش قائل هستند.

مطالعات موردی: اجرای موفقیت آمیز استراتژی‌های ITIL برای حفظ کارکنان

یکی از مطالعه موردی موفق اجرای استراتژی‌های ITIL برای حفظ کارکنان، سیستم بهداشت دانشگاه میشیگان (UMHS) است. UMHS بهترین شیوه‌های ITIL را برای مدیریت حوادث، مدیریت مشکل و مدیریت تغییر پیاده سازی کرد. این سازمان همچنین در توسعه و آموزش کارکنان سرمایه گذاری کرد. در نتیجه، UMHS زمان خرابی را کاهش داد، کیفیت خدمات را بهبود بخشید و حفظ کارکنان را افزایش داد.

یکی دیگر از مطالعه موردی موفق، وزارت امور کهنه سربازان (VA) است. VA بهترین شیوه‌های ITIL را برای مدیریت حوادث، مدیریت مشکل و مدیریت تغییر اجرا کرد. این سازمان همچنین در توسعه و آموزش کارکنان سرمایه گذاری کرد. در نتیجه، VA باعث کاهش زمان خرابی، بهبود کیفیت خدمات و افزایش ماندگاری کارکنان شد.

اشتباهات رایجی که هنگام اجرای استراتژی‌های ITIL برای حفظ کارمندان باید از آنها اجتناب کرد

هنگام اجرای استراتژی‌های ITIL برای حفظ کارمندان چندین اشتباه رایج وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد. این شامل:

 عدم پشتیبانی اجرایی

اجرای موثر استراتژی‌های ITIL برای حفظ کارکنان نیاز به حمایت اجرایی دارد. بدون حمایت رهبران ارشد، اجرای تغییرات و بهبودها می‌تواند دشوار باشد. حمایت از نیرو برای پیشبرد پروژه‌ها و استقلال عمل و تصمیم‌گیری، به او انگیزه و قدرت لازم را می‌دهد همچنین حمایت مالی با فعالیت‌هایی که منجر به خلق ارزش می‌شوند گامی در جهت تامین نیازهای پولی نیروهاست. در سازمان‌هایی که نیرو احساس کند فاقد تصمیم‌گیری، فاقد قدرت عمل است و یا فعالیت‌های او توسط مدیران ارشد دیده نمی‌شود بی‌تردید ریزش می‌کند.

 عدم آموزش و توسعه

سرمایه گذاری در توسعه و آموزش کارکنان برای حفظ کارمندان ضروری است. بدون فرصت برای رشد و توسعه، کارمندان ممکن است خسته یا ناامید شوند و در جای دیگری به دنبال فرصت باشند. این آموزش می‌تواند راه‌اندازی یک لابراتوار آزمایشگاهی باشد، آموزش سازمانی، آموزش برون سازمانی و یا حتی درگیر کردن نیرو با پروژه‌های عملیاتی باشد.

 عدم ارتباط

ارتباط موثر برای حفظ کارمندان بسیار مهم است. بدون ارتباط واضح و مختصر، کارمندان ممکن است از تغییرات در خدمات، فرآیندها و فعالیت‌ها سردرگم یا ناامید شوند. این ارتباط صرفا حضوری نیست بلکه گفتگوی تلفنی، تخصیص درست وظایف و عدم محول کردن فعالیت‌های غیرمرتبط بر اساس ساختار تخصیص درخواست/کار می‌تواند منجر به افزایش روحیه‌ی وفاداری افراد شود. از طرفی رسیدگی به احوالات انسانی و مدیریت وظایف و عدم انباشت کردن حجم زیادی از کارهای موازی سبب افت کارایی و در نتیجه سرخوردگی او می‌شود.

آموزش و صدور گواهینامه ITIL برای حفظ کارمندان

سرمایه گذاری در آموزش و صدور گواهینامه ITIL یک راه عالی برای بهبود حفظ کارکنان است. آموزش و صدور گواهینامه ITIL می‌تواند به کارکنان کمک کند تا مهارت‌ها و دانش لازم را برای پیاده سازی و استفاده از بهترین شیوه‌های ITIL برای مدیریت خدمات توسعه دهند. با فراهم کردن فرصت‌های رشد و توسعه برای کارکنان، سازمان‌ها می‌توانند فرهنگ یادگیری و بهبود مستمر را ایجاد کنند که کارکنان برای آن ارزش قائل هستند.

اهمیت بهبود مستمر در استراتژی‌های حفظ کارکنان

بهبود مستمر برای حفظ کارکنان ضروری است. با بهبود مستمر استراتژی‌های ITIL برای مدیریت خدمات، سازمان‌ها می‌توانند فرهنگ یادگیری، رشد و توسعه را ایجاد کنند که کارکنان برای آن ارزش قائل هستند. علاوه بر این، بهبود مستمر می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا از منحنی جلوتر بمانند و در چشم‌انداز دائماً در حال تغییر فناوری رقابتی باقی بمانند.

ادامه مطلب در صفحه بعد...

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] مدیریت مشکل و رابطه آن با حفظ کارکنان […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x