راهکارهای متقاعد کردن مدیران ارشد توسط مدیر فناوری اطلاعات:
اکثر پروژههای بزرگ فناوری بدلیل عدم حمایت مادی و معنوی مدیران ارشد زمین میخورند.
مهمترین دلیل این عدم حمایت ناشی از عدم متقاعد شدن آنان است. یک مدیر فناوری اطلاعات باید برای پیشبرد سریع پروژهها گامهای موثری در جلب حمایت آنان و متقاعد سازیشان بردارد. اگر چنین نکند بازهم تمام کاسههای امنیتی و کیفی و کمی سر خودش شکسته میشود.
مدیران ارشد نیز به مانند مشتریان در وهلهی نخست قیمت برایشان مهم نیست بلکه کارآیی و اثربخشی و اعتماد به شما برایشان مهم است.
برای اینکه به اهداف فناورانه و تحول دیجیتال نزدیک شوید به نسبت نوع مخاطب، فهم او و میزان مقاومتش از یک یا چند تا از متدهای متقاعدسازی زیر استفاده کنید:
1. متقاعدسازی با ترجمه به زبان تجاری:
اطلاعات را باید به زبان تجاری و مرتبط با اهداف تجاری سازمان ترجمه کنید. از کلمات تخصصی و غیرقابل فهم خودداری نمایید. نشان دهید که چگونه تصمیمات اطلاعاتی به بهبود عملکرد مالی، افزایش بازدهی، و تحقق اهداف استراتژیک کمک میکند.
2. متقاعدسازی با اثبات ارزش:
با ارائه مطالعات موردی و نتایج مرتبط، اثبات کنید که پروژهها و سرمایهگذاریهای IT به افزایش بهرهوری و ارتقاء عملکرد سازمان منجر میشوند. اثبات ارزشی که قرارست خلق شود را باید به او نشان دهید. برخی مدیران ارشد ارزشمحورند.
3. متقاعدسازی با تأثیرات رقابتی:
نشان دهید که استفاده از فناوری اطلاعات چگونه میتواند سازمان را از نظر رقابتی بر سایرین متمایز کند و بهبود موقعیت بازار فراهم آورد؟ رقبا را مثال بزنید و روند رو به رشد آنان راو
4. متقاعدسازی با ریسک و امنیت:
توضیح دهید که چگونه سرمایهگذاری در امنیت اطلاعات و مدیریت ریسک میتواند از آسیبهای احتمالی جلوگیری کرده و سازمان را در مقابل تهدیدها حفاظت کند. آمار دقیق و مثالهای عینی از وضعیت برخی حملات و نقضهای امنیتی در برخی سازمانهای مشابه میتواند بسیار اثربخش باشد.
5. متقاعدسازی با مدیریت تغییر:
نقشه راهی برای مدیریت تغییرات معرفی کنید و نشان دهید که چگونه این تغییرات میتوانند به افزایش توانمندی سازمان و تطابق با نیازهای بازار کمک کنند.
ادامه مطلب در صفحه بعد...