نظارت بر شبکه ترکیبی Hybrid Network Monitoring

نظارت بر شبکه ترکیبی Hybrid Network Monitoring

نظارت بر شبکه ترکیبی Hybrid Network Monitoring

نظارت بر شبکه ترکیبی Hybrid Network Monitoring

شبکه‌ها در طول سال‌ها پیچیده‌تر شده‌اند. معماری شبکه ترکیبی یا Hybrid Network  شامل LAN ها، WANs، ذخیره سازی ابر عمومی یا خصوصی و ابرهای ترکیبی است. به طور خلاصه، شبکه‌ی هیبریدی، ترکیبی از اجزای شبکه مجازی و فیزیکی است.

نظارت بر یک شبکه هیبریدی(ترکیبی) اغلب به دلیل چالش‌های درگیر خسته کننده است – بخصوص آن‌که ابزارهای نظارت معمولی برای معماری شبکه ترکیبی امروز مجهز نیستند. ولی، ManageEngine OpManager Plus  یک ابزار مشاهده شبکه هیبریدی است که نظارت بر این ساختار شبکه ترکیبی را نیز برای مدیران فناوری اطلاعات ممکن می‌کند که به آنها کمک می‌کند تا پیچیدگی‌های شبکه را از بین ببرند و استراتژی‌های مدیریتی خود را ساده‌تر کنند.

چالش‌های نظارت بر عملکرد شبکه ترکیبی

تیم‌های فناوری اطلاعات مدرن با چالش‌های بسیاری که در هنگام نظارت و مدیریت یک شبکه ترکیبی بوجود می‌آیند، دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از چالش‌های معمول مواجه عبارتند از:

  • فقدان دید End-to-End مورد نیاز برای نگه داشتن، در دسترس بودن و تنگناهای عملکرد شبکه.
  • عدم نظارت بر اجزای شبکه ترکیبی فعالانه برای پیدا کردن اشکالات شبکه و بازگرداندن اجزای آسیب دیده در لحظه.
  • عدم ایمن سازی شبکه برای اطمینان از خطرات و نقض حریم خصوصی.
  • عدم نظارت بر اتصال بین زیرساخت‌های پیش فرض و ابر.
  • کاهش سربار اقتصادی درگیر در مدیریت و نگهداری از شبکه‌های هیبریدی.

ولی با یک ابزار مانیتورینگ قادرید تا قابلیت نظارت بر شبکه ترکیبی جامع  OpManager Plus را بسهولت ممکن کنید: این یعنی OpManager Plus  یک ابزار قدرتمند است که قابلیت مشاهده دقیق را در شبکه‌های هیبریدی فراهم می‌کند. که یک راه حل پایان به پایان برای نظارت بر شبکه‌های هیبریدی فراهم می‌کند و نیاز به استفاده از چندین ابزار را از بین می‌برد.

برخی از ویژگی‌های این ابزار در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

  • قابلیت مشاهده در زمان واقعی در سراسر شبکه
  • مدیریت گرانول از ابر و در محل برنامه‌های کاربردی
  • مدیریت پهنای باند کامل
  • فایروال قدرتمند مدیریت ورود به سیستم
  • مدیریت پیکربندی جامع
  • آدرس IP ساده شده و مدیریت پورت سوئیچ
  • روشن، هشدارهای شبکه سریع
  • اتوماسیون عملیات ابتدایی
  • گزارش‌هایی برای جلوگیری از ناهنجاری‌های پیش بینی نشده
  • قابلیت مشاهده در زمان واقعی در سراسر شبکه هیبریدی

با استفاده از OpManager Plus که یک راه حل نظارت بر عملکرد شبکه ترکیبی است دیدی وسیع بر روی آخرین جزئیات شبکه را در اختیار خواهید داشت. توانایی این ابزار در ارائه دید در زمان واقعی یک شبکه ترکیبی به مدیران فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا عملکرد زیرساخت‌های پیش فرض و ابر را پیگیری کنند. این به آ‌نها اجازه می‌دهد تا دانش عمیق از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان خود را به دست اورند و از مشکلات شبکه و مشکلات تأخیر عملکرد جلوگیری کنند.

مدیریت گرانول از ابر و در محل برنامه‌های کاربردی

OpManager Plus راه حل ایده آل مشاهده ابر هیبریدی است که به خوبی مجهز به نظارت بر حدود 130 برنامه در محلی و ابری است. این اجازه می‌دهد تا مدیران روند استفاده از دستگاه‌های ذخیره سازی را مطالعه کنند، که راه را برای پیش بینی استفاده و برنامه ریزی آینده بر این اساس هموار می‌کند. همچنین، ان را ارائه می‌دهد خارج و خارج، ردیابی 24×7  از عملکرد دستگاه‌های ذخیره سازی و برنامه‌های کاربردی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات. این به مدیران کمک می‌کند تا مسائلی را که تأثیر نامطلوبی بر عملکرد شبکه هیبریدی دارند، حل کنند و انها را به موقع اصلاح کنند.

مدیریت پهنای باند کامل

با OpManager Plus، مدیران می‌توانند معیارهای پهنای باند حیاتی را در سراسر ساعت نظارت کنند و بینش عمیق‌تری در مورد ترافیک شبکه به دست آورند. این اجازه می‌دهد تا مشاهده مصرف پهنای باند توسط هر برنامه ممکن شود و به تکنسین مسئول درصورت استفاده بیش از حد از پیش تعیین شده اطلاع‌رسانی می‌کند. این ابزار جامع دارای بهترین ویژگی‌های کلاس نظارتی است زیرا به مدیران کمک می‌کند تا برنامه ریزی ظرفیت را با استفاده از داده‌های جمع اوری شده از نظارت بر زمان واقعی انجام دهند.

مدیریت پیکربندی جامع

نقض انطباق و تغییرات پیکربندی ناسازگار، علل مکرر خرابی شبکه است! چنین مشکلات شبکه‌ای را می‌توان با توانایی‌های مدیریت پیکربندی شبکه ترکیبی OpManager Plus حل کرد. این اجازه می‌دهد تا مدیران شبکه قادر به مشاهده تغییرات پیکربندی در سراسر شبکه ترکیبی و جلوگیری از هر گونه تغییرات غیر مجاز باشند. انطباق دستگاه را می‌توان با اصلاح هر گونه نقض فوراً تضمین کرد. همچنین می‌توانند پشتیبان گیری پیکربندی دستگاه را برنامه ریزی کنند و عملیات مدیریت ابتدایی را خودکار کنند.

فایروال قدرتمند و مدیریت لاگ سیستم

مدیریت گزارشات Logs سیستمها در صورت افزایش تعداد و اندازه‌ی آنان خسته کننده می‌شوند بویژه اینکه این لاگ‌های سیستمی روز به روز رشد می‌کنپ. ابزار OpManager Plus مدیریت Log را ‌آسانتر می‌کند. مدیریت log فایروال ، ردیابی استفاده از قانون عاقلانه را به طور دقیق نگه می‌دارد و روند قرار دادن قوانین زمان بندی شده را ساده می‌کند تا تکنسین‌ها بتوانند انها را به سرعت تعمیر کنند.

 همچنین با نظارت مداوم بر اتصالات VPN ، از هرگونه تهدید یا محدودیت پهنای باند مراقبت میکند. مدیران می‌توانند ممیزی‌های انطباق فایروال را خودکار کنند و ممیزی‌های قانونی شبکه به انها اجازه می‌دهد تا نقض امنیتی را شناسایی کنند.

آدرس IP ساده شده و مدیریت پورت سوئیچ

OpManager Plus، یک آدرس IP قابل اعتماد و مدیر پورت سوئیچ، برای اسکن، نظارت و مدیریت تمام زیر شبکه‌های IPv6 و IPv4 در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کمک می‌کند. این قابلیت مشاهده را به معیارهای بحرانی پورت‌های سوئیچ و دستگاه‌های متصل به انها ارائه می‌دهد. این یعنی به صورت دوره‌ای آدرس‌های IP موجود را اسکن و در صورت شناسایی هرگونه درگیری IP ، به تکنسین‌ها هشدار می‌دهد.

هشدارهای شبکه سریع

هشدار فعال یک عامل مهم در نرم افزار نظارت بر شبکه ترکیبی است. این کمک می‌کند تا پیش بینی حوادث احتمالی و جلوگیری از تشدید انها را به خوبی در پیشبرد. هشدارها باید دقیق و واضح باشند تا در زمان کمتری را صرف رمزگشایی هشدار کنند و به جای آن مستقیماً به عیب یابی خطاهای شبکه و در نتیجه تأمین امنیت شبکه ترکیبی از هر گونه حوادث بیشتر اقدام نمایند.

این ابزار هشدارهای دقیقی را تولید می‌کند و فرد مناسب را در مورد ناهنجاری‌های شبکه مطلع می‌کند تا بتوانند خرابی و ضد فاجعه محیط ترکیبی را به حداقل برسانند.

اتوماسیون عملیات ابتدایی

انجام عملیات اساسی شبکه به روش دستی دارای اشکالاتی مانند نیروی کار و زمان هدر رفته یا افزایش خطای انسانی است.

با  OpManager Plus، چنین وظایف یکنواخت را می‌توان خودکار کرد، که مدیران را همواره نیازمند آن هستند. این به انها فضای کافی برای تمرکز بر حل سریعتر خطاهای شبکه با شدت بالا، کاهش MTTR و افزایش بهره وری می‌دهد.

گزارش‌هایی برای جلوگیری از ناهنجاری‌های پیش بینی نشده

برای کاهش احتمال مشکلات زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان، مدیران فناوری اطلاعات باید الگوی نحوه کار اجزای شبکه ترکیبی را درک کنند. با استفاده از OpManager Plus می‌تواند گزارش‌هایی را با جزئیات دقیق در مورد عملکرد و سایر معیارهای مهم دستگاه‌های شبکه تولید کند که به جلوگیری از مسائل بالقوه کمک می‌کند. گزارش‌ها می‌توانند در هنگام نظارت بر یک شبکه ترکیبی اهمیت کمتری داشته باشند. با این حال، گزارش‌ها برای کاهش احتمال خرابی شبکه حیاتی هستند.

این یعنی شما را قادر خواهید بود تا پیچیدگی‌های مشاهده شبکه ترکیبی را هدایت کنید تا نظارت و تجزیه و تحلیل در زمان واقعی را برای زیرساخت‌ها و برنامه‌های کاربردی فناوری اطلاعات در محل و مبتنی بر ابر ارائه دهید.

با این رویکرد پیشگیرانه، شما قادر به دستیابی به برنامه کارامد و نظارت بر شبکه، عیب یابی و اشکال زدایی، همگام با انتظارات مشتری، توافقنامه‌های سطح خدمات (SLAs) و اهداف کلی کسب و کار هستید.

تیم‌های فناوری اطلاعات توانایی مشاهده دقیق محیط‌های ابری ترکیبی، مسائل پیشگیرانه و حفاظت از تجربه مطلوب کاربر نهایی را به دست می اورند. قابلیت‌های مشاهده هیبریدی خود را با OpManager Plus تقویت کنید و تأخیر نزدیک به صفر در عملکرد را تضمین کنید.

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x