حقایقی درباره ITIL
بصورت تیتروار #ITIL را سریعتر درک کنید بدون برداشت نادرست:
· ITIL، نرمافزار نیست، چارچوب است!
· چارچوب ITIL، استاندارد نیست. بلکه مجموعهای از بهترین تمرینات است!
· مدرک ITIL برای سازمانها نیست، بلکه برای اشخاص است!
· هیچ شرکت ثالثی، هیچ سازمانی را برای نداشتن ITIL ممیزی نمیکند!
· ITIL، تنها چارچوب مدیریت خدمات نیست، بلکه یکی از آنهاست!
· ITIL، محبوبترین و پرکاربردترین چارچوب مدیریت خدمات است!
· ITIL، صرفاً برای فناوری اطلاعات نیست بلکه هر واحد خدماتی میتواند از این چارچوب استفاده کند!
· مالکیت معنوی ITIL بر عهدهی بنیاد Axelos است!
· ITIL، رایگان نیست، بلکه برای کسب مدرک در هر سطحی و برای نرمافزار پیادهسازیاش باید هزینه کنید.
· نرمافزارهای پیادهسازی ITIL، ارزان نیستند!
· نرمافزارهای BPMS، سیستمهای اتوماسیون اداری، نرمافزارهای Ticketing و یا Task-Management و نرمافزارهای CRM، جز نرمافزار پیادهسازی ITIL محسوب نمیشوند!
· هر نرمافزاری که ادعا کند نرمافزار پیادهسازی ITIL است لزوماً درست نیست بلکه باید آنچه ارایه میکند توسط PinkVerify تایید شده باشد.
· ITIL نسخه ۱ تا ۳ بر مبنای فرایند عمل میکرد اما ITIL نسخه ۴ بر اساس تمرین!
· بیش از ۳۰۰۰ نفر در انجمنهای تحقیق و توسعهی ITIL کار میکنند!
· بیش از ۱۶۰ مدیر و کارشناس ارشد روی موضوعات و سرفصلهای این چارچوب اعمال نظر میکنند!
· ملاک ارزیابی نرمافزارهای پیادهسازی ITIL، بر اساس تعداد تمریناتی است که آن نرمافزار پشتیبانی میکند.
· شرکت PinkVerify تنها مرکز رسمی است که تطابق تمرینات ITIL با نرمافزارهای پیادهسازی ITIL را تایید میکند.
· از بین بیش از ۳۰ نرمافزار پیادهسازی ITIL که قبلاً توسط شرکت PinkVerffy برای ITIL نسخه ۳ تصدیق شدهاند تاکنون تنها ۸ مورد از آنها منطبق با ITIL نسخه ۴ هستند. نرمافزار سرویس دسک پلاس شرکت Managagengine یکی از این ۸ مورد در جهان است.