چگونه یک سوپرمدیر برای سرویس دسک سازمان بسازیم!؟

چگونه یک سوپرمدیر برای سرویس دسک سازمان بسازیم!؟

چگونه یک سوپرمدیر برای سرویس دسک سازمان بسازیم!؟

مدانت

SDM همچنین باید در زمینه های زیر متخصص یا حداقل دارای صلاحیت باشد:

  1. درک و فهم بالا

معیار شناخت، درک و فهم بالا برای SDM ضروری است او باید مفاهیم سازمانی را به عنوان ابزاری برای درک بهبود خدمات و استفاده زیرمجموعه به کار بگیرد. یک SDM خوب باید معیارهای مورد انتظار را بشناسد و بتواند بطور مثبت از آنها استفاده کند تا رفتارهای بهبود یافته و عملکرد نهایی را بهبود بخشد. هوش هیجانی، روحیه بالا به درک و فهم بالاتر او کمک خواهد کرد.

  1. قدرت ایجاد انگیزش و توسعه کارکنان

اگر این اولین تجربه شما در مدیریت افراد است، ایفای این نقش بی شک برای شما دشوار خواهد بود، اگرچه دانش محلی درباره نحوه کار کردن خدمات و سازمان در هنگام ارایه و جلسات درون واحدی مفید است. با این حال، ضروری است که از مدیریت بالاتر بطور جدی از مدیر جدید در این نقش حمایت کند و برخی اختیارات مدیریتی سطح بالا را به او تفویض کنند او را دست خالی و بدون سپر و شمشیر به میدان نبرد گلادیاتورها نفرستید که کشته خواهد شد!اطمینان حاصل شود که توانایی پذیرش این نقش را دارد چون اگر فاقد این توانایی باشد عملاً در ایجاد انگیزش در کارکنان باز خواهد ماند، بنابراین یک نوع مدرک مدیریت سریع یا دوره آموزشی مربیگری را برای او تدارک ببینید. مطمئنا این امر خیلی حیاتی است چراکه باید مدیر جدید پتانسیل مناسب بودن را در نقش از لحاظ سبک ارتباطات، تاثیر، مذاکره و غیره بدست بیاورد.

  1. مربیگری

قسمت بزرگی از این نقش شامل مربیگری و رشد دادن کارکنان است، بنابراین مدیر نیاز به دانستن کامل کار تیم و توانایی جهت دادن به آن دارد، همچنین خصلت کسب تجربه و چگونه آموختن تجربیات دیگران را نیز داشته باشد .

  1. مذاکره با همکاران

یک عنصر کلیدی دیگر نیاز به ایجاد احترام متقابل است - بخصوص زمانی که ممکن است سرویس دسک به خوبی مورد توجه قرار نگیرد. SDM ها باید قادر به انتقال و ارایه صحیح پیام های مثبت و همکاری سازنده باشند تا نیازهای مشتری و تجاری را به افراد فنی نشان دهد در غیر اینصورت ممکن است یک دیدگاه یا درک صحیحی را به اشتراک نگذارند که همین موضوع می تواند منجر به اصطکاک و اختلاف شود و دوباره نتیجه کسب و کار بستگی به کالیبره کردن مدیر سرویس دسک دارد.

  1. ایجاد رابطه

حفظ روابط مشتری /کاربر نهایی نیاز به پرورش و نگهداری مستمر دارد و SDM باید در ساختن این این رابطه سریع ، موثر و خوب باشد - به سرعت واحدهای مختلف مراجعه و با افراد مختلف گپ و گفتگوی دوستانه ای داشته باشد و عملکرد سرویس دسک را از نگاه آنها ارزیابی کند و با آنها صحبت کند مانند دوستان. SDM باید قادر به ارایه جذابیت و همدلی، با زبان دوستانه و عامیانه (غیرتخصصی) یا (غیر فناوری اطلاعات) باشد تا روابط خوب را پرورش دهد.

  1. امکان انتقال مسائل روزافزون به مدیریت

جنبه ی چند بعدی از موفقیت SDM، نیاز به توانایی انتقال مسائل فناوری اطلاعات و خدمات به مدیریت است او باید با مدیریت بالا راحت باشد تا چالش ها و فرصت ها را فراغ بال به گوش آنها برساند و بتواند از تجربیات، قدرت و حمایت آنها در حل مسائل مربوط به مدیریت خدمات پشتیبانی یاری بگیرد. این جایی است که SDM از تجربه کسب و کار و مدیریت مالی و آموزش مالی در سازمان باید بهره مند باشد.

  1. ارتباطات مکتوب

SDM باید بتواند اسناد بسیار دقیقی مانند دستورالعمل های کاری و همچنین به روز رسانی های متمرکز بر کسب و کار را برای مشتریان (کاربران نهایی) با ادبیات سازمانی صحیح بنویسد. هر دو از اینها مستلزم سبک های مختلف نوشتن متفاوت هستند که رعایت اصول نگارش فارسی، اداری و املایی نشان از تسلط او خواهد بود.

  1. مدیریت خدمات فناوری اطلاعات

هرچه SDM درک و تصویر بزرگتری از مدیریت خدمات انفورماتیک در ذهن داشته باشد می تواند با ITSM گسترده تر، فرآیندها را بهبود بخشد، نتیجه باید برای مشتری باشد - با در اختیار داشتن مدیریت کامل در چرخه حیات توسعه خدمات، ایجاد پروژه های جدید به طور مداوم و همچنین آموزش و ایجاد همکاری بیشتر و ذهنیت "زنجیره تامین" در سراسر سرویس دسک و دیگر گروه های حل و فصل.

بنابراین کار دشوار و راهی پر پیچ و خم در ورای خود خواهد داشت. این نقش در دنیا بسیار بیشتر از ۱۰ سال پیش مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از SDM های حرفه ای با تجربه می توانند به سازمان ها کمک کنند تا به جلو حرکت کنند.

آن افراد بسیاری از مهارت ها و تخصص های خود را از تعدادی از مسیرهای مختلف به دست می آورند، اما در کل این نقش یک ترکیب هیبریدی است که همچنین گزینه های مختلفی برای توسعه ارائه می دهد –

هنگامی که شما بر پشتیبانی مشتری، مدیریت کارکنان، فروش، بازاریابی، توسعه کسب و کار، مدیریت روابط و همچنین کار فنی و تخصصی در فناوری اطلاعات، اشراف کافی را داشته باشید بی شک با دست خود تقریبا هر چیزی می توانید به یک فرد موثر در جهت پیشبرفت خود و سازمان تبدیل شوید!

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] مطلب مرتبط: چگونه یک سوپرمدیر برای سرویس دسک خلق کنیم؟ […]

trackback

[…] چگونه یک سوپر ادمین سرویس دسک بسازیم؟ […]

trackback

[…] بین یک مدیر سیستم و یک مدیر میزخدمت درهر سازمانی متفاوت است. در برخی از سازمان‌های کوچکتر […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x