نتیجه نهایی
ITIL و DevOps را در یک لحظه، قابل مقایسه نیستند. در عوض، آنها را با توجه به مشکلاتی که سعی در حل آن دارید و بر روی مزایای ملموس شما و تیم خود از هر کدام تمرکز کنید، مقایسه کنید. ITIL بر فرایند، استاندارد سازی و معیارها تمرکز دارد. DevOps در عنصر انسانی و به بررسی چگونگی همکاری تیم ها برای دستیابی بیشتر از تلاش های فردی می پردازد.
هر دو متدولوژی چیزهایی برای ارایه دارند که برای سازمان حیاتی هستند اما پیش از آن برای ارائه، شما باید حداقل نقطه شروع، در مورد چگونگی بهبود عملکرد خود، تیم، واحد و در نهایت کل سازمان را در نظر بگیرید. در نهایت از طریق هر کدام از پروتکل های IT که مورد تایید واقع شد استفاده کنید.
تعجب نکنید که آیا فرایندهای شما کار می کنند یا نه! فقط ابتدا آنها را تجسم کنید!
نوشته : هادی احمدی
#MedaNet #ServiceDesk #ITIL #ITSM #ITAM #ITOM #Manageengine #Zoho #Webtick #Agile
[…] دعوای DevOps و ITIL را از اینجا بخوانید […]
[…] هدف اصلی تیمهای DevOps ایجاد تعداد بالای نسخههای تولیدی قابل اعتماد که همواره روندی افزایشی در پی دارد و جلسه CAB اغلب به عنوان پادزهر این امر تلقی میشود، که بسیار مناسب هم هست و جلوی تولید و تغییرات ناخواسته را میگیرد اما گاهاً فرایند بررسی و تصویب تغییر در تولید یک روند دشوار و زمانبری ایجاد میکند و ممکن است کسب اجازهی تغییر پس از صرفکردن زمان زیاد در جلسات، حدود یک یا دو هفته زمان نیاز داشته باشد. همین موضوع سبب ناراحتی تولیدکنندگان DevOps میشود، که از نظر آنها فرایند تایید در کمیته CAB تا حدی ناعادلانه است. دلایل آنها نیز گاها درست است. خوشبختانه، ITSM در طی سالیان متمادی تفکر خود را متحول کرده و تلاش زیادی برای تطبیق نیازهای DevOps با ITIL انجام داده. به عنوان مثال: داشتن بررسی CAB برای هر درخواست تغییر، کارآمد نیست و قطعاً منطقی هم نیست. دعوای DevOps و ITIL را از لینک زیر بخوانید. […]
[…] دعوای ITIL با DevOps […]
[…] دعوای ITIL با DevOps […]
[…] مقاله دعوای Devops با ITIL را بخوانید. […]