مانیتورینگ و مدیریت رویداد در ITIL4 برای مدیران فناوری اطلاعات
مدیران فناوری اطلاعات در حفظ خدمات و زیرساختهای با کارایی بالا برای سازمانهای خود با چالشهای متعددی روبرو هستند. مانیتورینگ و مدیریت رویداد در ITIL4 یک روش حیاتی است که نه تنها به مدیران فناوری اطلاعات کمک میکند تا محیط خود را پایدار نگه دارند، بلکه آنها را قادر میسازد تا به طور فعال آن را بهبود بخشند. در این مقاله به مزایای مختلف مانیتورینگ و مدیریت رویداد برای مدیران فناوری اطلاعات و نحوه اجرای مؤثر آن در یک سازمان خواهیم پرداخت.
تعریف مانیتورینگ و مدیریت رویداد
قبل از پرداختن به مزایای این تمرین، بیایید درک کنیم که مانیتورینگ و مدیریت رویداد در زمینه ITIL4 چه تعریفی دارد؟
مانیتورینگ:
مانیتورینگ، فرآیند مشاهده، نظارت و بررسی مداوم عملکرد و سلامت خدمات، اجزای زیرساخت و سایر عناصر در محیط فناوری اطلاعات است. این نظارت با استفاده از ابزارها و تکنیکهای مختلفی انجام میشود که دادههای مربوط به وضعیت سیستم و اجزای آن را جمع آوری میکند.
مدیریت رویداد:
از سوی دیگر، مدیریت رویداد، فرآیند شناسایی، طبقه بندی و پاسخگویی به رویدادها است. رویداد هر تغییر وضعیت در یک سرویس یا یک آیتم پیکربندی (CI) است که برای مدیریت محیط فناوری اطلاعات اهمیت دارد. رویدادها میتوانند رویدادهای اطلاعاتی، هشداردهنده یا استثنایی باشند و هر کدام به سطح متفاوتی از پاسخ یا اقدام نیاز دارند.
ادامه مطلب در صفحه بعد...
[…] تمرین مدیریت رویداد برای مدیران فناوری اطلاعات […]
[…] تمرین مدیریت رویداد برای مدیران فناوری اطلاعات […]