مدانت

مسئولیت‌های Sysadmin

  1. پشتیبانی کاربر نهایی

Sysadmins  با حل مسائل مربوط به کامپیوتر، شبکه و برنامه، کمک‌های فنی را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین عیب یابی از راه دور و آموزش نرم افزار را برای کاربران نهایی فراهم می‌کنند.

به عنوان مثال، sysadmin  له کاربران نهایی که از خانه کار می‌کنند با اتصال به VPN سازمان کمک می‌کند. همچنین پچ هایی را برای ایستگاه‌های کاری، سرورها، تلفن‌های همراه و تبلت ها مستقر می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تمام دارایی‌های نرم افزاری به روز هستند و هیچ آسیب پذیری را حفظ نمی‌کنند.

  • مستندات

Sysadmins  سوابق دقیق برای سیستم‌های فناوری اطلاعات شرکت مانند نمودارهای معماری شبکه، دستورالعمل‌های پیکربندی سخت افزار و نرم افزار و روش‌های عیب یابی مسائل را ایجاد و نگهداری می‌کند. علاوه بر این اطمینان حاصل می‌کند که سوابق دارایی فناوری اطلاعات، از جمله موجودی سخت افزار و نرم افزار، به روز نگه داشته می‌شود تا شرکت اماده حسابرسی باقی بماند.

به عنوان مثال، فروشندگان نرم افزار ممکن است ممیزی‌های دوره‌ای را در سازمان‌هایی که از محصولات خود استفاده می‌کنند انجام دهند تا تأیید کنند که تعداد مجوزهای مورد استفاده از تعداد مجوزهای پرداخت شده پیشی نمی‌گیرد. مستند سازی تمام این مواد مصرفی و اماده بودن برای حسابرسی برای سازمان‌ها بسیار مهم است زیرا عدم براورده کردن انتظارات حسابرسی می‌تواند منجر به جریمه‌های بزرگ و آسیب رساندن به شهرت سازمان شود.

  • مدیریت پروژه

مدیران سیستم همچنین ممکن است در مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات مانند مهاجرت برنامه‌های کاربردی به ابر، اجرای یک سیستم تشخیص نفوذ جدید یا توسعه و استقرار یک برنامه بازیابی شرکت کنند.

به عنوان مثال، اگر یک سازمان برنامه‌های پیش فرض خود را به ابر منتقل کند، مدیر سیستم در بسیاری از وظایف مانند برنامه ریزی و ارزیابی مهاجرت، اماده سازی داده‌ها، ایجاد حساب‌های ابری، تأمین منابع و ازمایش و اعتبار داده‌ها و فرایندها در محیط ابر درگیر خواهد شد.

  • نصب و پیکربندی سخت افزار و نرم افزار

مدیران سیستم مسئول نصب، پیکربندی و نگهداری سرورها، دستگاه‌های شبکه، سیستم عامل‌ها، برنامه‌ها و سایر اجزای سخت افزاری و نرم افزاری هستند.

این سناریو را در نظر بگیرید: یک مدیر سیستم یک هشدار در ابزار نظارت خود در مورد فضای کم دیسک بالقوه در یکی از سرورها دریافت می‌کند sysadmin به طور فعال حرکت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سرور از حافظه خارج نمی‌شود که بر عملیات تجاری تأثیر می‌گذارد. او بار فرایندهای در حال اجرا بر روی پشته سرور را با مجموعه دیگری از سرورها متعادل می‌کند. متناوباً، قادرست اسلات‌های حافظه را ارتقا ‌دهند.

  • پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات

Sysadmin  مسئول پیاده سازی و نگهداری پشتیبان گیری داده‌ها و روش‌های بازیابی برای محافظت از داده‌های ارزشمند سازمان است. این تضمین می‌کند که داده‌ها را می‌توان در صورت خرابی سیستم، حمله سایبری یا بلایای طبیعی بازیابی کرد. تصور کنید که یک بازیگر تهدید، پایگاه داده اصلی سازمان را که طرح‌های فناوری اختصاصی را در خود دارد، پاک می‌کند. بدون یک کپی از این داده‌ها، نتایج کسب و کار سازمان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. همچنین او مسئول پشتیبان گیری از داده‌ها در یک پایگاه داده ثانویه در فواصل منظم هستند. این به سازمان کمک می‌کند تا داده‌ها را به یک نقطه در زمان قبل از حمله بازگرداند و بدون هیچ مشکلی بهبود یابد.

  • تعمیر و نگهداری شبکه

Sysadmin  زیرساخت‌های شبکه را نظارت و نگهداری می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که آن را هموار و کارامد اجرا می‌کند. این شامل عیب یابی مشکلات شبکه، پیکربندی فایروال‌ها و اطمینان از امنیت شبکه است. اگر یک سازمان با تراکم شبکه مواجه شود، به مدیر سیستم بستگی دارد تا به سرعت بهبود یابد و اطمینان حاصل شود که کارکنان با اختلالات طولانی مدت مواجه نمی‌شوند. مدیر شبکه ابتدا به دنبال یک کار برای بهبود سرعت اتصال و پهنای باند شبکه است. هنگامی که یک کار در اطراف اجرا می‌شود، مدیر سیستم علت ازدحام را تعیین می‌کند و با ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) تماس می‌گیرد تا یک خط اجاره‌ای ارتقا یافته با پهنای باند افزوده را درخواست کند تا اطمینان حاصل شود که این مسئله دوباره تکرار نمی‌شود.

  • مدیریت امنیت

Sysadmins  مسئول حصول اطمینان از انطباق با سیاست‌های امنیتی به منظور حفاظت از منابع IT سازمان در برابر هستند. دسترسی غیرمجاز، بدافزار و تهدیدات مختلف دیگر. تصور کنید که یک سازمان یک اطلاعیه از یک فروشنده نرم افزار در مورد یک آسیب پذیری روز صفر در پیشنهادات خود دریافت می‌کند. مسئولیت بر عهده مدیر سیستم و تیم انها برای شناسایی تمام دارایی‌هایی است که نرم افزار آسیب دیده را اجرا می‌کنند و یک پچ را اجرا می‌کنند.

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x