چگونه مدیریت تصادفات حادثه مربوط به مدیریت حوادث ITIL است؟
اگر روش متدولوژی در فرآیند مدیریت حادثه قرار گیرد، نه تنها سرعت پیشرفت چرخه را به طور اتوماتیک افزایش می دهد، بلکه موجب کاهش میزان تشدید حوادث در یک سازمان می شود. مدیریت حوادث Agile حاوی مراحل مانند مدیریت Lifecycle، جمع آوری داده ها، انجمن، شرح و سازگاری است. از سوی دیگر، فرآیند مدیریت رویداد ITIL شامل مراحل ورودی، شناسایی، ورود، طبقه بندی، تعیین اولویت، تشخیص اولیه، تشدید، تحقیق و حل و فصل و بسته شدن است. ITIL شناخته شده به عنوان چارچوب تمرین بیشتر در جهان است، که می تواند با روش Agile برای به دست آوردن یک تاکتیک مدرن برای مدیریت حادثه مورد استفاده قرار گیرد. ارجاع هزار صفحه اسناد در شرایط اضطراری، زمان بیشتری را اتخاذ می کند و ممکن است به تعدادی از منابع در فرآیند مدیریت نیاز داشته باشد. پس از اعمال مجموعه ای از اصول Agile برای اجرای فرآیند برنامه ریزی از Manifesto Agile، مدیریت رویداد Agile می تواند به محصولات با کیفیت منجر شود.
مقاله مرتبط: راهکارهایی برای کاهش نرخ حوادث
چرخه ایده آل:
به جای ترسیم همان طرح برای فرایند کامل و بهم متصل می توان ساختاری تعریف کرد که فقط در صورت نیاز اضافه شوند. یا این طرح را می توان پیگیری کرد تا شرایط مورد نیاز تامین شود. پس از انجام این کار، فرایند آماده حرکت به چرخه تکرار بعدی ترسیم خواهد شد.
آمادگی برای محیط متداول:
حوادث، غیر قابل پیش بینی هستند، اما پیش از آن باید یک برنامه آماده و مدون وجود داشته باشد. آماده بودن با به روز رسانی موقعیتی انعطاف پذیر، یک روش بهینه برای رسیدگی به حادثه است. با توجه به بازخورد مشتری یا کاربر نهایی، تیم های Agile آماده برای مقابله با پیرموان کار و نیازهای بازار هستند.
همکاری:
فرآیند برنامه ریزی شامل نظرات سهامداران و مشارکت اعضای تیم می شود. این طرح می تواند منجر به بحث های مکرر با تمام هیات تغییر شود. مباحث باز، اعضای تیم را قادر می سازد تا نه تنها بر روی پروژه متمرکز شوند، بلکه همکاری می کنند.
ارتباط مستقیم:
جلسات به عنوان بخش رسمی پروژه در نظر گرفته می شود و خواندن مکاتبات طولانی، ایده خوبی نیست. در عوض، ارتباطات چهره به چهره، مسائل حیاتی را روشن می کند و مسئله را به سرعت و به طور موثر تر حل می کند.
نتیجه:
حوادث می تواند در هر زمان رخ دهد. بنابراین آماده شدن برای ساختن و توسعه نرم افزارهای سازمان، یک قدم به سوی مدیریت موثر حادثه است. تایید تغییرات برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی می تواند مفید باشد. همه سازمان ها می توانند روش متداول را برای تسهیل کار خود به کار گیرند.
اگرچه متاسفانه، هر موضوعی در ITIL را نمی توان توسط Agile حل کرد، چراکه اهم مفهوم چابک برای فرایند توسعه نرم افزار مورد استفاده سازمان است. بنابراین شما می توانید روش متداول را با مدیریت حادثه تجربه کنید و یک گردش کار روان را تجربه کنید.
#MedaNet #ServiceDesk #ITIL #ITSM #ITAM #ITOM #Manageengine #Zoho #Webtick #Agile
[…] مدیریت رخداد در ITIL , Agile […]
[…] مدیریت رخداد در ITIL , Agile […]
[…] مدیریت رخداد در ITIL , Agile […]
[…] مدیریت حادثه در Agile و ITIL […]