ترس از اشتراک گذاری دانش و تجربیات

ترس کارشناسان فناوری اطلاعات از اشتراک گذاری تجربیاتشان از چیست؟

ترس کارشناسان فناوری اطلاعات از اشتراک گذاری تجربیاتشان از چیست؟

مدانت

آیا آنها امنیت شغلی بیشتری دارند!؟

صد البته این هم می تواند دلیل باشد اما مهمتر از آن، این است که اگر شما چیزی را بدانید و در انحصار خود نگه دارید تا ابد همان را بلد خواهید بود فردی موفق است که تجربیات قدیمی خود را سریعتر عرضه کند و شرح وظایف خود را به یک جایگزین واگذار کند!

حتما می پرسید این چه راهکار مسخره ای است!؟ در جواب می گویم مسخره نیست! اگر شما وابسته به دانستنی های قدیمی باشید حتی اگر از شغل فعلی اخراج نشوید محکوم به تنزل هستید پس آنهایی که اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند دیگر سراغ آن نمی روند و سریعا خود را با یک تجربیات جدید و به روز تر، آپدیت می کند دقت کنید کسی که قرار است جایگزین شما شود یک پله از شما همیشه عقب خواهد بود به شرط آنکه همواره تجربیات جدیدی کسب کنید.

پس تولید راهکار و به اشتراک گذاری دانستنی ها در سازمان کمک بسیاری به جذب نیروهای جدید بدون هزینه کردن زمان و انرژی برای پرورش آنها خواهید شد همچنین سبب ارتقا قدرت علمی شما نیز می گردد.

مدیریت پایگاه دانش در ابزارهای پیاده سازی ITSM دقیقا یکی از اهداف اصلی اش همین است مستند سازی و اشتراک تجربیات و راه حل ها!

نترسید شما تخلیه اطلاعاتی نمی شوید خود را شبیه یک استخر در نظر بگیرید که اگر درپوش کف را بازگذارید استخر خالی می شود اما همچنان می توانید از بالا، آنرا پر از آب تازه کنید!تخلیه اطلاعاتی شامل افرادی می شود که فقط یک چیز را یاد گرفته اند و نه میخواهند آنرا در ذهن گسترش بدهند و نه به دنبال دنیای تازه هستند.

مدیران موفق، با مدیریت صحیح پایگاه دانش در این راستا می توانند قدم بردارند. شک نکنید که ایجاد چنین ذهنیت مثبتی در کارشناسان پشتیبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توان فقط با شفاف سازی آینده کسب و کار، تشویق آنها به ارتقای سطح علمی و در نهایت فرهنگ اشتراک گذاری داده ها به دیگران اتفاق بیفتد.

فرهنگ ایجاد یک پایگاه دانش موفق به بلوغ فکری شما و کارکنانتان بستگی دارد.

  1. یک چشم انداز برای کارکنان ترسیم کنید تا از اشتراک گذاری اطلاعاتشان واهمه نداشته باشند.
  2. مرتبا آنها را تشویق به افزایش دانستنی های جدید و اندوخته های به روز کنید.
  3. برای دانش جدید آنها احترام و ارزش های مادی و معنوی قرار دهید
  4. از آنها بخواهید در ازای کاهش کارهای روزمره که نیاز به افراد تازه نفس از بار مسئولیت شان کم می شود و بجای آن مسئولیت های جدیدی ارایه کنید تا همواره انگیزه و شوق روزافزون داشته باشند.
  5. از تشویق های مادی و معنوی استفاده کنید.

مزایای مدیریت صحیح پایگاه دانش:

  1. ارتقای سطح علمی کاربران
  2. کاهش ترافیک درخواست های سطح پایین و حل آن توسط خود کاربران
  3. کاهش زمان و هزینه نرخ رسیدگی به درخواست ها بر اساس راهکارهای از قبل آماده شده
  4. امکان استفاده از افراد تازه کار و تازه نفس باتوجه به مستندات آموزشی تولید شده موجود
  5. پویا نگه داشتن واحد پشتیبانی کاربران
  6. تقویت افراد باسابقه برای پذیرش مسئولیت های بزرگتر و جدید

امید است با ترغیب فرهنگ درست انتقال تجربیات،بتوانیم شاهد رشد فردی و رشد سازمان شویم

نترسید و به خاطر داشته باشید شما اگر دارای سطح توانایی و معلومات به روز باشید ممکن نیست بیکار شوید چراکه افراد پویا و متخصص واهمه ای از ناامنی شغلی ندارند آنهایی میترسند که به همان داشته هایی که دارند بسنده می کنند!

پیروز باشید.

مقالات مرتبط را حتماً بخوانید:

هادی احمدی

مدانت
مدانت
شرکت‌ مدانت از برندهای محبوب فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی آموزش، پیاده‌سازی و عرضه ابزار ITIL، تجارت آنلاین، تحول دیجیتال و ارایه‌‌کننده‌ی محصولات مدیریتی تحت‌وب در ایران است. این مقاله‌ی آموزشی منحصراً مربوط به مدانت بوده و برای نخستین بار توسط این شرکت برای شما تولید و منتشر شده.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

حل معادله *

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] مهم است تا با ایجاد امنیت شغلی، ترس از اشتراک گذاری اطلاعات را از … […]

error: نیازی به کپی نیست همه چیز در دیدرس شماست
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x