چه کسی باید حوادث بزرگ را اعلام کند؟
یک حادثه بزرگ معمولاً توسط مدیر حادثه بزرگ اعلام میشود. اگرچه، اتوماسیون سازی از طریق ابزارهای مانیتورینگ را نیز میتوان برای شناسایی هر تیکت که بهطور بالقوه میتواند منجر به حوادث بزرگ شور را تنظیم کرد و بهسرعت مدیر حادثه بزرگ را مطلع کرد. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه کسی حادثه بزرگ را اعلام میکند را اینجا بخوانید.
نقش یک مدیر حادثه بزرگ چیست؟
مدیر حادثه بزرگ, مالک حوادث بزرگ است. نقش او شامل اعلام یک حادثه بهعنوان یک حادثه بزرگ، اطمینان از پیگیری فرایند MIM و حلوفصل حادثه در اسرع وقت است.
چه چیزی یک مدیر حادثه بزرگ خوب را میسازد؟
درحالیکه هیچ لیست مطلقی از ویژگیهایی که یک مدیر حادثه بزرگ را خوب توصیف کند وجود ندارد، ولی این ویژگیها قطعاً کمک میکند:
- به خود و اوضاع مسلط باشد.
- در روابط و برقراری ارتباط باید ماهر باشد.
- به جزئیات توجه زیادی نشان دهد.
- بسرعت تصمیمگیری کند.
- متفکر تحلیلی باشد.
برخی از KPI های مهم برای پیگیری مدیریت حوادث بزرگ چیست؟
در اینجا برخی از KPI های مهم برای پیگیری مدیریت حوادث مهم وجود دارد:
- میانگین زمان برای حلوفصل (MTTR)
- میانگین زمان برای تصدیق (MTTA)
- میانگین زمان بین شکست (MTBF)
- میانگین زمان تشخیص (MTTD)
- درصد افزایش یا کاهش حوادث بزرگ
سرویس دسک پلاس یک ابزار محبوب برای مدیریت حوادث بزرگ است امتحانش کنید!
مقالات مرتبط را حتماً بخوانید:
- چگونگی پیاده سازی فرایند مدیریت حوادث بزرگ
- فوریت و ارتباط آن با موفقیت
- راهنمای جامع در مورد مدیریت حوادث بزرگ بهمراه نقشها و مسئولیتها
- مدیریت حادثه در Agile و ITIL
- ۷ گناه مرگبار در مدیریت حادثه
- فرق حادثه و رویداد در ITIL
- یک حادثه چقدر روی دست سازمان هزینه میگذارد؟
- تمرین مدیریت حادثه در ITIL4
- تفاوت بین درخواست حادثه با درخواست خدمت چیست؟
- همه چیز درباره مشکل و مدیریت مشکل
- همیشه حوادث تکراری مشکل نیستند!
- شناسایی حوادث تکراری
- راهکارهایی برای کاهش نرخ حوادث کاربران
- الگوریتم مدیریت خدمات و مولفه های آن
- علت اصلی افزایش حوادث خود واحد فناوری اطلاعات است!
- در فناوری اطلاعات آتشنشان نباشید!
- مدیریت کامل حوادث در ابزار ITSM
ممنون عالی
[…] حوادث بزرگ از حادثه و / یا به مدیریت […]
[…] اخص اگر یک حادثه بزرگ Major Incident رخ دهد یا چند حادثهی تکراری اتفاق بیفتد و یا شکافی در […]